Володимир В'ятрович. Головним джерелом Голокосту в історичному наративі Меморіального Центру Голокосту "Бабин Яр" визначено антисемітизм

Коли пан Сівець запропонував мені долучитися до обговорення саме 21 листопада, я сказав, що це не лише не дуже вдалий день але й не дуже вдалий тиждень. Річ у тім, що сьогодні ми відзначаємо День свободи і гідності, і є низка заходів до цієї дати. В кінці тижня, у суботу, ми будемо відзначати День пам’яті Голодомору. Відповідно, цей тиждень насичений дуже великою кількістю заходів, які пов’язані між собою, бо ми розуміємо, що пам'ять неможлива без гідності, а гідність − неможлива без пам’яті. Можливо, це і добре, що наше обговорення припало саме на цей тиждень, бо коли ми говоримо про Голокост, він так само невід’ємний від української пам’яті.

Коли ж перейти до, власне, обговорення, хочу подякувати за виконану роботу і запрошення його організаторам, хочу привітати тих представників української академічної спільноти, які намагалися привернути увагу колег до потреби у такому заході. Переконаний, що сам факт того, що це обговорення відбувається, є надзвичайно важливим, тому що ми розуміємо, що відсутність відкритого обговорення концепції створення [Меморіалу] спричинила певне не сприйняття того, що робиться, була причиною певного занепокоєння частини української науковців, частини української громадськості, породила якість деструктивні чутки, щодо змісту і намірів виконавців.

Відповідно, я переконаний, що початок нашого обговорення − це початок конструктивної співпраці, спрямованої на увічнення пам’яті жертв Голокосту в Україні.

Якщо вже говорити безпосередньо про документ, який ми сьогодні обговорюємо, то, на жаль, ми обговорюємо не сам базовий історичний наратив, а лише його огляд, огляд цього базового історичного наративу. Перепрошую за таке грубе порівняння, але ми обговорюємо не страву, а лише меню, яке нам сьогодні пропонується.

 

Наши партнеры 

    Юлий Кошаровский история исхода